+0 dní - usazení prvního roje

31. 5. kolem 10:00 začalo být kolem našeho domu živo. Soused vyrojil a přišel s tím, že mi roj věnuje, usadí a pomůže. To jsem přesně potřeboval a tak jsme začali přípravy na odchyt roje. Naštěstí sednul k nám na tůje a nebylo zase až tak těké ho odchytit. Trošku improvizace a bylo vše připraveno na usazení. Usazovali jsme do Milanova úlu, protože to umí a zná. Usazení přímo do japonce zatím odmítá :-)

Matka šla i s kusem tůje.

Roj se po sklepání matky pomalu usadil, přenesli jsme ho do chladu a večer byl plán ho nasypat do japonce. Vše se podařilo naprosto jednoduchým způsobem - rámek po rámku se fčelky ometli do trychtíře, který jsem přidržoval na třech japonských nástavcích se zavřeným česnem. Sice jich kolem poletovalo dost, ale spíš hledali, kam si mají zalézt. No a pak už jen nasadit hodní mřížku, zaklapnout a bylo to. A byl podvečer, takže i česno jsem otevřeli.

No a aby ten den byl včelařsky dokonalý, hlásil mi kolega z práce, že má pro mě také roj a ať mu donesu "ty škatule" (prostě klasický, nedůvěřivý nástavkový včelař),  že mi roj usadí, necháme vyšetřit a pak si ho převezu. Takže druhý den putovala sestava 4 -patrového japonce ke kolegovi a roj se v pohodě uchytil i u něj.