Návštěva u Pana Včelaře

Na rozdíl od všech fčelařů nemám co medovat a tak mě soused Milan zlákal na návštěvu Pana Včelaře Báchora do Pardubic (to velké V je opravdu zasloužené). Jelo se s místním sdružením fčelařů ze ZR a opravdu jsem koukal, kam až se dá dotáhnout takové hobby. Pan Báchor má můj obdiv, stejně tak i jeho žena, která nejen, že mu vše trpí, ale i mu se vším pomáhá. Pan Báchor to o ženách vysvětlil jasně - "je to jak s matkou - není snášenlivá, nepracuje, tak ji rozmáčku a dám novou..." No každopádně svačina nachystaná jeho paní byla výborná.

Co mě však dostalo, tak jeho fčely. Tak mírné jsem ani nedoufal, že mohou fčely být. Co snad hovoří za vše, je to, že z 30-ti lidí, kteří se motali kolem cca 20 ti úlů v parný slunečný den, bylo finální výsledek 1 bodnutí (včelka zalétla za triko a asi zpanikařila). Jinak nikdo žádný klobouk, žádný rukavice...nádera a pro mě úžasný zážitek. Až jsem zapomínal něco fotit.

Jak je vidět jedna řada, tak před ní je ještě druhá a za ní je ještě třetí. To vše na ploše cca 5x6m v husté zástavbě rodinných domů. Matky těchto včelstev si pan Báchor pořizuje ze Slovinska a je s nimi spokojený. Jak by taky ne, když jsou to skoro domácí mazlíci.

No a po obědě nás kolega Báchor vzal na prohlídku Pardubice, kde zasvěceně pohovořil o historii a současnosti města. Vydařená sobota.